Det gick bra.

Tog mig runt midnattsloppet på 65 minuter, känns riktigt bra, kunde ha sprungit fortare men vågade inte ta ut mig. Ganska så knäppt att springa på sin födelsedag, en av få födelsedagar som jag inte fått en god middag med ett gott glas vin

Läste söndagskrönikan i Expressen av Liza Marklund, hon skriver att: majoriteten av alla skilsmässor sker på kvinnans initiativ. Hon har tröttnat på att ha ansvar för familjen medan mannen tar hand om makten. Hon skriver också att mannen måste lämna ifrån sig sin position som skapelsens krona och stiga ner på golvet och börja torka barnbajs. Ta ut halva föräldraledigheten och ge kvinnorna hälften av inflytandet i politiken och näringslivet..... Tycker nog att vi kvinnor har ett stort egenansvar att faktiskt släppa in mannen i barnens värld, inte bara bajsvärld. Har en känsla av att vi ofta värnar om vår "unika" relation med våra barn och förts när vi målat in oss i ett hörn så börjar vi protestera.
Jag gör ju ett val när jag går hemma och stryker, städar och lagar mat utan att be "maken" om hjälp. När man sen sitter där och tycker att man får göra allt själv, ingen hjälper till då är det lite sent att klaga och tro att motparten skall förstå!!! 
Tjillevipp......Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0