skämmigt...

Susanne, en av mina bästa kompisar på precis alla plan, tycker att jag är dålig på att uppdatera min blogg. Jag kan bara hålla med och be om ursäkt. Skall verkligen försöka bättra mig, målet är att hinna med att uppdatera så gott som varenda dag eventuellt så blir det vila på helgen.

Apropå vila så har jag inte gjort det i veckan, har varit en smått galen vecka. Jag var i Göteborg på jobb tisdag onsdag, flög till KÖpenhamn för jobb på torsdagen och sitter nu, fredag,  på flygplatsen i Jönköping där jag varit under dagen. ......Livet är märkligt ibland. När jag hade krupit till kojs på hotellet i Köpenhamn så somnade jag nästan direkt men.....kl 01:00 öppnades dörren till mitt rum av en helt främmande karl!!!!!!!!!!
Som tur var så vaknade jag, jag sover alltid naken och har ingen aning om var täcket var, om det var över mig eller ej, det var väldigt varmt på rummet. Sängen stod så att allt ljus från dörren föll in mot sängen. Jag hasplade ur mig något typ lämna rummet omedelbart och det tog väl några sekunder innan han gick ut och stängde dörren.
Jäklars vad jag blev rädd, tog mig över en timme att somna om efter det att jag dragit fram stolar och barrikaderat dörren med!!!!!!!!!!!!!
Konstiga händelser man är med om i livet.

Jag var på derby match i måndags Hammarby - AIK och det var också en märklig upplevelse. Min son är AIK fan och skulle se matchen, han ville gärna att jag skulle följa med så att han skulle komma trygg hem, känns så skönt när han ber om det. Nåväl förutom att fotbollen inte var så speciell så var "fansen" desto mer speciella. Det är helt sjukt hur dessa bråkstakar får fortsätta att förstöra för alla som vill gå och se fotboll ,slänger in fyrverkerier (Hammarby) på planen för att man inte är nöjd med domslut.

HUr kul är det att vinna en match där slutresultatet till stor del beror på avbrott och störningsmoment och inte den faktiska fotbollen. Vad som också var märkligt var att det framför AIKs ståplats arena finns ett högt nät för att förhindra att saker kastas in men inte på motståndarlagets ståplatsarena!!! Varför det kan man undra. Nåväl rötägg har det alltid funnits och kommer alltid att finnas  eftersom detta förmodligen grundläggs i späd ålder så får väl vi andra väl försöka att använda oss av civilkurage och säga ifrån när vi ser felaktigehetr begås.

Nu skall jag flyga hem och njuta helg.... skall bli fantastiskt skönt att få kramas med ungarna och maken.

Skall fira med champagne idag eftersom detta var makens sista dag på jobbet. I framtiden skall han jobba med mig i mitt företag.....hmmmmmmmm. det skall bli spännande............
Tjillevipp.....................................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0