Rudolf med röda mulen.

Skulle istället kunna vara Erika med röda näsan, har åkt på en brakförkylning ni vet när det är så där att man inte kan ha munnen stängd för att näsan är täppt.

Pratade med en av mina gamla goa vänner idag, en fantastisk underbar magbubbelväckande kompis. Varför är det så att jag inte hinner med de som är viktiga utan bara hinnner med jobbet. Men nu kommer det ju ett helt nytt orört år som jag kan skapa helt som jag vill för jag bestämmer och ingen annan.

Vilken häftig känsla det är att veta att jag har totalansvar för varje sekund i mitt liv ja ialla fall för hur jag agerar reagerar och mår.

Köpte en färdigkokt julskinka idag, jajamensan, jaghar inte tid i år att koka själv så nu får det bli färdigkokt så griljerar jag den. Min mamma vänder sig nog i sin grav eller ramlar av molnet när hon läser detta men så får det bli. Jag tänker vara smart istället för traditionsstyrd, blir säkerligen precis lika gott.
Vi skall ha minijul här på lördag med mina älskade ungar och  min bror och hans härliga storfamilj men eftersom vi sedan åker till England på söndag så har jag inte all världens tid till pyssel.

Viktigast är att vi hinner vara lite. 

puss från mig och min hustomte...tjillevipp.....Erika




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0