Mitt eget lilla..................

Här sitter jag i mitt eget lilla mentala fängelse och är sur och besviken......Varför gör jag så här med mig själv, supergrinig på gubben för att han inte fattar att han kan hjälpa till att duka undan efter middagsmaten och skura toaletterna (inte samtidigt såklart!!!!!!!!!!!!)
Jag är ibland bra på att bygga upp förväntningar som jag inte förankrat hos mottagaren och sen blir jag besviken på att han inte förstår vad jag menar!!! Det är ju inte konstigt att det blir krig i världen när små enkla saker hemma kan leda till att man känner sig sviken och ensam om att upprätthålla en viss standard på hemmet. Förstår då hur tokgalet det kan bli när olika trosuppfattningar är inblandade som en extra "krydda"
Jag vill lära mig att prata utifrån mina önskningar och tankar och inte utifrån vad jag förväntar mig av motparten, självklart att motparten upplever det som ett påhopp om jag bara pratar om förväntningar som motparten inte infriat. 

Snacka om att jag har en stor bild av mig själv som är svår att leva upp till.

Nu skall jag gå och sova, kudden ropar.


Tjillevipp....................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0