Vilken helg....

Så har vi då varit ute och seglat med fartyget Shamrock, en alldeles fantastisk helg, solen visade sig och värmde lätt frusna kroppar. Tyvärr så var det inte så mycket vind så vi fick inte segla speciellt mycket men det var OK ändå eftersom vi ändå satte segel vid 2 tillfällen, sgelade och gick för motor.


Här ligger vi ankrade för natten, vi fick god mat, sikt på havsörnar och sova med öronproppar..... Vi delade skansen med ett annat par där både mannen och kvinnan snarkade rejält, första natten hade jag inga proppar i öronen och då blev det inte så många timmars sömn. Min älskade make hade dock tänkt på mig och hade ett extra par proppar med sig till mig så andra natten sov jag gott. Undrar om jag snarkade, jag vet att jag gör det hemma ibland, vaknar av att maken försiktigt puttar på mig och ber mig vända mig på sidan.


Det var en speciell känsla att få vara med och hissa och reva segel, mycket muskelkraft och samordning behövs men vilken härligt tillfredsställande känsla när man tittade upp och såg satta segel.

Vi hade köpt med oss en liten flaska laphroig och njöt av solnedgången och en stilla stund för oss själva.

Livet är snällt bara man ger det en chans.

Tjillevipp..................................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0