Blåaste blått.

Somnade kl 01:00 igår efter en kvällspromenad med hunden. Himlen var överströdd med stjärnor det är så otroligt fantastiskt vackert. Vi såg en mängd satelliter och jag blir alltid lika fascinerad att dom inte krockar med varandra. Undrar om Nord Koreas satellit finns däruppe ;-/.
Dexter sprang runt som han brukar men när vi skulle vända om och gå hem så var han borta efter en stund  kom han och tassade på efter oss. Det är ju kolsvart så det enda man ser är lampan i hans halsband som blinkar. Väl hemma framför huset så blev det uppenbart vad som lockat honom, han hade en bit djur i munnen. Rådjur eller hare som varit dött ett tag. Mäkta stolt var han och inte helt enkelt att få honom att släppa men eftersom han är så väldigt snäll så gjorde han det. Just igår kväll så fick Dexter ingen godnattpuss!!!

Vaknade kl 07:00 imorse,söndagmorgon, och det är på tok för tidigt. Kroppen värker lite efter allt grävande, framförallt baksidan av låren där den fallande rumpan övergår i lår gör det ont. Men inget ont som inte har något gott med sig kanske kan strama upp muskulaturen lite grann.

Jag hade ju tänkt komma igång ordentligt med träningen med Yvonne L, a-box träningen var kul och gav mersmak men förra veckan var jag sjuk veckan innan det hade dom ingen träning och denna vecka som kommer är jag i Skåne på onsdagen. Trist, jag skall prova den powerpilates DVDn jag fick låna och se om det kan vara något att göra på hotellrum.

Nu skall jag ta mig an kryddlandet, gräva och gödsla så att jag kan så och skörda.

Tjillevipp...............Erika

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0