En omålad dag.

Sitter och förbereder en ny dag, eller förbereder är väl att ta i. Jag har en massa tankar om vad jag vill göra och vad jag måste göra, det är en stor skillnad på dessa två och om jag känner mig själv det minsta lilla så kommer jag att göra vad jag vill göra idag och vad jag måste imorgon.
Jag skall börja jobba med trädgårdslandet, gräva upp och gräva runt. Vill försöka att få det i ett hanterbart skick som inte tar kål på mig under sommaren. Jag har svårt att avgränsa mig, vill så mycket med landet. Det är en sån härlig känsla att skörda och äta det jag har sått. Förra sommaren så var jag väldigt ambitiös problemet var bara att vi inte var här tillräckligt mycket för att vattna så det växte inte så speciellt bra. I år kommer vi att vara här mer så förhoppningsvis skall det gå bättre.

Imorgon så får det bli jobb med att förbereda en föreläsning, jag skulle ha gjort det igår men hann inte på grund av annat jobb som slukade all min tid och min själ.

Jobbade till strax före kl 18:00 igår kväll, sedan så gick jag ut med Dexter och en kikare, behövde fylla på min själ med fröjd.
Väl hemma så drack vi skumpa och åt rökta räkor  till det. Vi satt ute i kvällssolen och njöt. Sedan orkade jag inte laga mat så vi fixade middag från rester och annat i frysen, skönt att välja bort ibland och ta den enkla lösningen.
Efter maten så åt vi den goda osten St:agur som vi smuttade på en wiskey till. Märkllig blandning kan tyckas men det fungerar riktigt bra ihop.


Tjillevipp......................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0