Styrka.

En väldigt god vän till mig är hemma och vårdar sin man som ligger för döden, han ligger i sängen och behöver hjälp med allt. Dessa 2 personer har varit en del av mitt liv i ca 20 år, fantastiska underbara livsbejakande människor som alltid har bejakat livet. Vilken styrka och samtidigt så ont det måste göra att ha varit så mitt i livet varje dag. Det finns nog inte mycket som dom tänker att dom önskat att dom hade gjort medan båda var friska samtidigt så måste det göra ont att veta att det inte går längre.
Så vackert att se den kärlek som fanns i beröringen och kyssarna som han fick och att se den kärleken som fanns i hans blick när han såg på henne. Så liten jag kände mig det är inte så mycket jag som person kan göra för att hjälpa.

Riktig djup kärlek som har varit igenom en hel del både på glädje och sorgsidan är en sådan fantastisk styrka som kan bära en människa genom det värsta som kan hända samtidigt så har riktigt djup kärlek en förmåga att dra ner och förgöra. Vi som finns runt ikring våra vänner och medmänniskor har en viktig funktion. Utan att gå in och störa så skall vi finnas där.

Tjillevipp.......................Erika

Kommentarer
Postat av: emelie

mamma, glöm inte att det ska vara en lagotto romangnolo, inget annat. Annars blir det fel. Romagnolo var den sötaste =) puss!

2009-04-30 @ 22:40:39
URL: http://emeliewallin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0