Varför?

Jag har en gång lärt mig att man inte skall ställa varför frågor då det kan få personen man talar  med att gå i försvarssställning att känna sig påhoppad. Men nu är det så att jag har ett antal varför frågor.

Varför avgår inte Wanja Lundby-Wedin, det går inte att försvara sig med att man inte förstod för då har man inte där att göra. Hur kan människan försvara att hon utöver sitt heltidsjobb sitter med 24 olika styrelser? Jag hinner knappt med mitt heltidsjobb eftersom jag vill göra det med kvalitet och det kräver sin tid.

Varför är det bara mina barn, Roger och ytterligare 2 personer som kommenterat mina nya glasögon?  MIna tidigare glasögon var ganska så små och utan bågar så mina nya som är med mörka bågar och relativt stora kan inte gå omärkta förbi. Är det så att folk inte ser sig omkring och tar in omvärlden med skygglappar och har fullt upp med att leva sina egna liv. Eller vill man inte uttrycka sin åsikt av rädsla för att såra? Vad är omtanke och vänlighet, är det att tala om för folk att dom har kjolen instoppad i byxorna, att man inte klär i rosa, att man har en bit mat i mungipan, att de nya glasögonen kanske inte passar så bra,  Det är så svårt men det är ju så himla viktigt att vi vågar vara ärliga med varandra men att vi lär oss att vara ärliga på ett bra sätt. Rogers kommentar till mina nya glasögon var; Visst dom är snygga men jag tycker att dina gamla var bättre. En helt OK kommentar som gick alldeles utmärkt att ta emot för den var framförd på ett bra sätt. Vad jag egentligen vill ha sagt är att det är viktigt att vi ser varandra, jag tar heller emot kommentarer om att glasögonen inte var så bra än inga kommentarer alls, jag vill ju bli sedd av min omvärld och jag tror att det gäller för oss alla.

Varför är det så svårt att få till egentid? Jag älskar mina barn och min make och ändå så tycker jag att det är så skönt när jag får vara själv hemma någon gång. Det är inget jag vill ha jämt men emmellanåt så är det så skönt att få vara i egen regi. Allt somoftast så får jag ju ändå min egen tid för jag kan gå ut på promenader med och utan hund och bara vara. Tankarna får fara sina banor utan att behöva ha beredskap för någon annan., ego javisst men vem skall annars ta hand om mig. Jag har ju ett gigantiskt ansvar för mig själv.

Om jag inte ser till att jag mår bra hur skall jag då kunna få andra att må bra?

Tjillevipp...............Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0