Gömma sig.

Det hade varit så lätt att gömma sig bakom struman och sagt att det är klart att det är svårt att gå ner i vikt  för jag har ju faktiskt ett kroppsligt skäl till min viktökning! Faktum är att jag dagarna innan jag gick till doktorn tillät mig både semlor, glass och smågodis för det skulle ju ändå bevisas att det inte var mitt fel att det är svårt att gå ner! Tji fick jag, som vanligt så är det ju alltid tillbaks till det egna valet jag får gå och det gäller ju oavsett om jag har en sjukdom eller ej. Faktum är att jag blir allt mer fascinerad över hur jag som människa fungerar och vilken makt jag har över mig själv. Det är en bra känsla att veta att det är jag och ingen annan som har ansvaret. Nu så har jag för all bestämt mig för att ta hjälp av annan och det skall bli oerhört spännande. Jag är en hängiven lyssnare till radio stockholm och på förmiddagarna så har dom något som kallas magasinet med olika inrikningar för olika dagar. En av inriktningarna varannan vecka är hälsa och det är Yvonne Ling som kommer och pratar. Dom efterlyste lyssnare som ville vara med under ett antal veckor för att på något sätt förbättra sin hälsa/vikt/motionsinsats och jag har fått förmånen att vara med. På onsadg så börjar första passet och det skall bli spännade. Jag kan ju äta ohämmat fram till onsdag för då får jag ju verkligen ett stort skäl och mycket hjälp för att tänka och träna rätt.

Tjillevipp.....Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0