Melodifestival.

Jag är så kluven till detta fenomen någon sorts hatkärlek. Jag kan inte förmå mig att sitta toch titta på hela detta program men jag är ändå sugen på att se delar. Hur ser dom ut dom som tävlar, hur sjunger dom kan man lyssna på det och fastnar låten. Har lite svårt till detta där  tanken äratt man kan tävla i musik och att det är låten som tävlar. Om det är låten som tävlar så kan man ju ha samma artist som sjunger alla bidrag och så röstar man efter det, snacka om att det skulle vara rättvist men......
Nu är det ju så att pengar spelar in här som i allt annat, hur skulle TV kunna klämma in en radda program runt idéen och alla kringarrangemang som genererar pengar skulle ju falla platt till marken.
Så!! Jag tror att man borde skriva om tanken till att det är låten som tävlar till att göra det till det tävlingsprogram som det faktiskt är. Går ju att jämnställa med Big Brother, Robinson och diverse andra koncept.

Hur som haver det lockar även mig ibland.

Tjillevipp.....Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0