Nu förstår jag.

Denna helg så har jag haft ett rejält sötsug och ätit 2 semlor, vingummin och lite chips och allt detta för att mensen kom igång idag. Jag blir ett hopplöst storsvulane monster dagarna innan och speciellt sötsaker. Snacka om knäppt beteende. Varför har jag inte förmågan att välja bort onyttigätandet tro, hur svårt skall det få vara att ta ansvar för vad som slinker in i munnen.
Ånga mig gör jag inte, speciellt inte för en av semlorna.
Roger och jag  åt en semla sittandes ute i solen utanför Uddby Gårds Cafe idag det var magiskt att känna solen som faktiskt börjar få en liten gnutta värme i sina strålar.

För att gottgöra det hela så har jag promenerat en hel del denna helg, kanondagar för promenader, på 3 dagar så har jag nog gjort minst 40 000 steg.

Nåväl gjort är gjort och det är bara att fortsätta, skall tänka långsiktigt som min kloka väninna Eva så löser det sig.


Thillevipp......Erika

Kommentarer
Postat av: Anonym

... Man måste få unna sig av det man tycker om emellanåt, jag tror att tanken av att man "syndat" (detta luteranska ord) skadar en själv mer, än att man proppar i sig det man tycker om någon gång. Bara se framåt :-)

2009-02-18 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0