Vår.

Är nere i Lund idag och har suttit och jobbat på sjukhuset hela dagen. Brukar se till att jag har ett hotell på gångavstånd så jag får röra på mig lte grann och på vägen dit så passerar jag en ståtlig kyrka med tillhörande ltet grönområde. Där stod dom, vintergäck, lite snö här och där men där stod dom huttrande under buskar med lätt böjda "halsar" vilket fantastiskt vårtecken.


När jag åkte hemifrån imorse så fick jag skotta garageuppfarten, ca 2 dm snö har kommit under helgen och det tar på armmusklerna att skyffla bort. Superbra träning och vilka kontraster. Det är faktiskt en ynnest att få resa och få en försmak av våren, det är helt OK att den väntar ett tag jag njuter så mycket av att få ta in den så sakteliga, hinner inte med om den bara dimper ner.

Min son ringde idag och undrade om det var OK att han stannade hos sin pappa denna vecka. Det är väl klart att det är helt OK men himla gott i magen att han frågar. Kommer att kännas lite konstigt att inte träffa honom på 3 veckor men å andra sidan så kommer han ju att flytta hemifrån så småningom och då lär det gå längre tid mellan gångerna, eller inte. Kommer ihåg att det där med matlagning och tvätt av kläder var något som man brukade åka hem tilll kära mamsen och pappsen för att göra.

Tjillevipp.......Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0