2009.



Tänk att vi har ett helt nytt år framför oss, helt oskrivet med alla möjligheter till hands. Inte utan att det känns lite pirrigt i magen eftersom jag själv styr och bestämmer vilken väg jag skall ta. För mig så är det en kanonutmaning, jag vill se möjligheterna och jag vill tro att jag kan fixa det jag vill fixa. Det är ju tots allt ett eget val om jag vill se glaset som halvtomt eller halvfullt!
Vägen kanske inte alltid följer det utstakade spåret men då får jag se till att styra tillbaks mot målet igen. Livet kan vara alldeles för d-ligt jobbigt och bjuda på en oherrans massa motgångar och svårigheter och få det mesta att verka nattsvart. Kan nog ibland kännas som om det inte går att hålla näsan över vattenytan och som om det gråa töcknet aldrig någonsin skall skingras.

Men det gör ju det lättar upp och visar vad som finns.

Njut av ett oskrivet blad, skriv en loggbok, skapa en egen dagbok med en sida som beskriver vad du vill uppnå och kanske en hel del småmål på vägen. Skriv sedan en sida varje dag i loggboken där varje dag skall bestå av små beskrivningar av vad dagen givit och vad du åstadkommit, det skall vara skrivet i en positiv anda och framförallt handla om det du uppnått/klarat den dagen det skall vara en positiv beskrivning så därför skall du INTE skriva om saker som inte gått som du ville.


Att misslyckas med något är ingenting annat än en erfarenhet.

Tjillevipp......Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0