Förnekelse.

Hur kan någon människa som är vid sina sinnens fulla bruk påstå att förintelsen aldrig ägt rum? Jag tror inte att det är sant när jag läser att en katolsk biskop påstår det. Jag var i Auswitch med Emelies klass när dom gick i nian och det var en upplevelse som påverkade mig djupt. Vad som är omöjligt att förstår är att människor kan behandla varandra på det sätt som skedde, hur någon kan tro att dom är förmer än andra och ta sig rätten att sätta sig till doms.
Vad som också är otroligt starkt är att människor som överlevt orkar och kan förlåta, det är stora männniskor som gör det.
Se på Nelson Mandela som förlåter alla som behnadlade honom illa, hur han som den kloka person han är säger att det är enda sättet för honom att gå vidare. Önskar att jag kunde få träffa honom .

Tjillevipp.....Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0