Hemma.

Jag har njutit idag njutit av att få arbeta hemifrån och inte behöva resa. Började morgonen med en 40 min promenad med Dexter strax före sju. Sedan satt jag och jobbade oavbrutet till lunch då det var dags för ytterligare en promenad.
Mata fåglarna, titta å domherren som nästan jobbar lika intensivt som jag gör, fast han efter föda direkt och jag på lite längre sikt.
Magen och kroppen fylls med en värme som inte går att beskriva när ungarna kommer hem. Långa ståtliga, kloka och varma i själen är dom båda 2. Deras kramar sköljer bort all världens bekymmer.


Generellt så tror jag att det finns för lite kramar i världen, människan har svårt att se det goda i andra och har svårt att le mot främlingar och hälsa även på dom vi inte känner. Det är viktigt att bli sedd och att få ha en plats. Speciellt viktigt nu när livet och ekonomin blir lite tuff för många.
Bestäm dig för att le mot alla du möter idag, svälj den bitska kommentaren och svara leende i telefonen. Du kan göra skillnad.
Tjillevipp.....Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0