Lögner och Liza Marklund.

Vad är egentligen en lögn? Enligt Nordstedts svenska ordbok så är det ett medvetet osant påstående vanligen framförd i syfte att vinna någon orättmätig fördel.

Jag känner inte Liza Marklund men jag lider lider med henne nu i dagarna. Visst, det var en lögn att det var en sann historia men jag tror inte att hon gjorde det i syfte att vinna orättmätig fördel.

Liza, sätt dig ner och fokusera på att vara i nuet, försök att inte lyssna och var bra på att förlåta. Det är i sanningen obra att bära på massa ilska det är ju du som blir lidande av det inte drevet.

Det drev som är ute efter henne nu är en samlig märkliga individer, så lätt så drar det iväg och blir påhopp som saknar motstycke. Undrar hur många av dessa personer som aldrig någonsin ljugit. För en lögn är ju alltid en lögn och har ju egentligen ingen gradering men en vit lögn har vi väl alla hört talas om och säkerligen uttalat.
Vad är då en vit lögn?  En lögn som inte skadar någon annan? En lögn som inte skadar en själv? Jag vet inte vad det kan vara, ordboken innehåller inget sådant ord.

Jag försöker att inte ljuga det är så mycket lättare att komma ihåg sanningen de gånger som jag ljugit så har det bara blivit magont och huvudvärk, ett alltför stort pris att betala.

Tacksam för kommentarer och funderingar.

Tjillevipp..... Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0