Nyårsdagen.

Preppad med pencillin så stod jag taggad i köket för att laga middag, jag tror aldrig att jag varit så väl förberedd och i så god tid som jag var igår. Min vana trogen så lagade jag sådant som jag aldrig gjort förut både varmrätt och efterrätt. Vet inte riktigt varför jag utsätter mig för det blir en extra stress och fundering på hur det faktiskt kommer att smaka.

Emelie och Emil dukade och gjorde det kanonfint, fattar inte att vi fick plats för alla 15 men det gick kanonbra.
Gratinerad getost till förätt, fläskfile med whiskeysås och potatismos och sedan en smördegsskål med marsansås och färsk frukt. Recepten fanns på tasteline med möjlighet att få dom för exakt den mängden personer kanonbra och gott. Men jag har aldrig riktig tro på att jag kan laga mat, har min mamma att tacka för det hon tyckte aldrig att jag kunde så det lever med mig. Tänk så lätt det är att ge sina ungar en smått skev bild av vad dom klarar av.


Kvällen var supertrevlig, alltid kul att träffa goa vänner, enda sättet att träffa Bettan verkar det vara för nu var det 2 år sedan vi sågs och alla gånger som vi planerat att ses så har något kommit emellan men nu så.
Fyrverkerier, champagne och helt plötsligt så var klockan nästan 03:00 och det vara dags att falla i säng.


Bara tvungen att klämma in några fler nyårsbilder.




Emelie och Yassi var 2 av "kalaspinglorna" på kvällen.

I morse så var det inte riktigt lika kul att gå upp, jag vacklade ur sängen vid 10 tiden och föll ner i soffan och låg där till kl 2, älskade Roger tog hand om kaoset i köket.



Nu skall vi in till stan och fira Damiens födelsedag.

Tjillevipp...............Erika  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0