Skiljas....

Att skiljas är att dö en smula heter det och om man skulle fråga Emelie så håller hon säkert med. Emelies pojkvän Emil åker till KIna idag och skall vara borta tom 17 mars.  
Känslan av övergivenhet och ensamhet är förmodligen så stor så att det är svårt att se verkligheten. Men nu börjar ju den positiva resan, för var dag som går så är det en dag närmre hans hemkomst, fantastiskt skönt.
Nu måste jag som vuxen vara klok och säga rätt saker, inte minimera hennes känslor och inte säga att jag vet hur det känns för det gör jag ju inte. Jag vet bara hur det kan ha varit för mig.

Vi har lätt för det vi människor, att jämföra i stort och smått men det går ju aldrig att göra eftersom allt utgår från mig som person och mina egna förutsättningar. Vi är alla  unika och det i sig själv är alldeles fantastiskt.
Jag har bestämt mig för att försöka att inte jämföra, döma, förminska eller se något som förmer. Det är inte lätt men jag är övertygad om att jag kan fixa det och att jag mår bra av att göra det. Låter kanske väldigt flummigt och konstigt men det är det ju egentligen inte.

Tjillevipp.....Erika

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jättebra skrivet Erika! Jag tror Emelie kommer att klara det galant, hon är en så stark person. Och så har hon ju oss flickor som backup bakom sig hela tiden :-)

2009-01-25 @ 14:06:51
URL: http://alexandramellin.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja ni kompisar är fantastiska, det är en evinnerlig tur att ni finns för varandra utan att begära saker av varann så finns ni bara där. Finns det någon vackrare vänskap?

2009-01-26 @ 07:49:24
URL: http://livsval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0