Söndagsnjutning

Har nu suttit och sakta tagit in dagen. Började med äggröra och bacon, vår speciella söndagsfrukost och sedan kaffe och tidningsläsande under en timme. Detta är det mest fantastiska sätt som finns att ladda veckobatteriet på.

Igår så städades det och äntligen fick jag på mig långfärdsskridskorna och kom ut en timme, underbart.
Frukost igår var samma som alla andra mornar, lunch sardeller i tomatsås med sallad, oliver, tomat. Middagen blev en hamburgare. med lökringar, tomat, sallad, ugnsstekta zuccini, fetaost och en tzatziki sås. Jag hade också gjort klyftpotatis i ugn till Felix.
Vad som är kanon med den här  GI-maten är att ungarna får äta samma mat med tillägg av pasta, bulgur, couscous eller potatis. Middagen blir lätt att laga eftersom det är samma för alla.

Nu skall Roger och jag ut och åka långfärdsskridskor, rättare sagt, jag åker långfärd och roger skall lära sig skridskoåkning på hockey rör. Det är inte lätt att komma från England och klara av alla våra vintersporter, vi har ju med oss det sedan barnsben men för Roger så har han aldrig fått möjlighet att träna blansen på det sättet.

Tjillevipp.....Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0