Sugen.

GI funkar helt OK men för en gottegris som  mig så tar det tid att vänja tanken vid nytt läge. Tänker på godis lite nu och då och har stannat i rörelsen några gånger i affären när stegen så sakteliga tar mig förbi godisdelen. Smågodis är jag barnsligt förtjust i och saknar fortfarande. Men det sägs ju att det tar minst 30 dagar att bryta en vana så det är bara att stilla tanken och tänka om när lusten faller på.

Var hos tuttdoktorn idag och det vara bara en cysta som vi lämnar därrhän, jag skall hålla koll på den så att den inte ändrar form, växer för mycket eller blir annorlunda!!! Hur lätt är nu det kan man undra. Får väl se. Jag hade tydligen missat en och annan cysta för hon kände fler. Det är därför det är så svårt att vara duktig och känna efter, blir som lite uppgiven när jag så ofta hittar en cysta.

Men det känns bra att ha varit där.
Tjillevipp..........Erika

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kikar in i ditt liv igen... Jag tog mitt första äpple igår efter en nånad, har ej ätit vare sig punchpraliner, snickers,negerbollar, araksbollar(som jag är galen i) eller nappar sedan en månad tillbaka och konstigt nu har jag inget sug, inte alls- var skitjobbigt i början- så håll ut tjejen- Det blir lättare;-) Kram

2009-01-28 @ 22:19:38
Postat av: erika

Hej du. Vad duktig du är som inte ätit frukt, jag har tillåtit mig lite frukt som mellanmål och det har fungerat bra ändå för mig. Tack för peppning om godis, som med så mycket annat så är det ju bara att hålla fast vid vad jag bestämt mig för. Tänk vilka speciella saker vi har sug efter, undrar hur det kommer sig att vi snöar in p åsmaker.

Kör på och lycka till.

2009-01-29 @ 18:52:20
URL: http://livsval.blogg.se/
Postat av: Eva

Vi är vanedjur och vår hjärna älskar belöningar i olika former. Socker beroendet fungerar på samma sätt som en alkolists behov. Man måste hålla sig i från det helt och hållet. Men i morgon skall jag göra napolebakelse som jag oxå älskar. Filodeg istället för smördeg, färska hallon och massor av hallon, nja den goda sörjan av florsocker får jag skippa.... Var rädd om dig, din envisa förkylning som jag hoppas har gått bort, beror/berodde nog på att som jag ser- du flänger för mycket. Lyssna på din kropp. Det tog mig 2 år att förstå det... som du vet. jag kommer aldrig mer att arbeta 100%, älskar mina fredagar. Och försöker, ja det är svårt arbeta mina 7.5-8h per dag...Kramar i massor E. Jag hoppas vi kan ses någon dag-saknar dig

2009-01-29 @ 22:06:27
Postat av: erika

Jag hann aldrig ringa tillbaks häromdagen, tänkte på det och dig när jag var ute med DExter ikväll. Jag försöker ringa dig på måndag.

Bamse kram underbara kompis..Tott

2009-01-31 @ 00:27:48
URL: http://livsval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0