Tankar.

Jag håller på och läser en bok som är väldigt tankeväckande, den tilltalar mig väldigt mycket. Konsten att leva innerligt av Ted Harris och Ann Lagerström. Boken handlar om meningen med livet och utgår till stor del från den danske filosofen Sören Kirkegaard.
Igår läste jag om kommunikation och direkt kommunikation, från mitt djup till ditt djup. Sören Kirkegaard  (dog 11 nov 1855) skriver; att vara innerlig är att försöka uppfatta allt precis som det är att betrakta både mig själv och världen utan att döma. Inte tolka, inte förvanska, inte förutbestämma eller oroa sig, bara uppmärksamt registrera det som sker inom och utanför mig själv. Det är väldigt svårt i början eftersom vi är vana att dela upp i gott och ont, att vara domare över oss själva och andra.

Tjillevipp..Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0