Livet

är till för att njutas på alla möjliga sätt. Det är också förgängligt och vad vet vi om vad som döljer sig bakom hörnet. Jag förvånas dagligen över det fantastiskt stora ansvar jag har för mitt liv och hur viktigt det är att inte låta andra ta över det ansvaret eller att skylla på andra för att det inte blev som jag ville. Jag jobbar väldigt mycket ochhar en hektisk vår framför mig men det är ju jag som valt det och därför så känns det trots allt OK. Kan inte skylla på någon utna får ta mitt ansvar och faktum är att jag tycker om mitt ansvar.  Känner mig filosofisk till mods om det beror på den annalkande våren eller på plötsliga dödsfall eller väldigt sjuka vänner vet jag inte och det spelar egentligen ingen roll vad det beror på.

Var ute med Dexter i morse ute i djupa skogarna runt landstället och det var en väldig kakkafoni av fågelsång och porlande vatten. NJutning. Trots att jag låg i sängen kl 08:00 och tyckte att det var på tok för tidigt att gå upp så gick det inte att ligga kvar, solen tog sig in genom en springa vid rullgardinen och den lockade mig ut.  Igår sprang jag runt sjön, det är ca 4 km. Jag sprang inte hela vägen, gick i uppförsbackar och vissa nerförsbackar men det gick ändå förvånansvärt bra. Nu skall jag försöka fortsätta med fysisk aktivitet på allvar. Jag vet att jag har pratat om det förut och sedan tappat greppet men så det är bara att försöka igen.

Tjillevipp...........................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0