Rävspel.

Igår började jag förbereda dagen fest. Jag stekte 2,5 kg köttfärs och blandade ihop en chili con carne. Ställde ut den utanför bakdörren för förvaring över natten eftersom den inte rymdes i kylen, dumt gjort. Roger sa till mig att inte göra det men jag envisade, finns ingen katt som kan ta det här!!! 
Rätt hade både Roger och jag för det var en räv som tog sig an maten. Den stora grytan var släpad ett antal meter och kastrullen vält, locket låg en bra bit bort i trädgården. Jag tror att det ligger en räv i någon buske idag med ont i magen. Själv så är jag arg på mig själv med ett litet leende, hade velat sett rävens kamp för mat. Skall nu åka till affären och handla ny köttfärs. Det sägs ju att ett sätt att rädda ekonomin är att konsumera så nog drar jag mitt strå till stacken.

Tjillevipp.................Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0