Själsvärme

Så var det då dags, kalaset för Emelie som fyllt 18 för några dagar sedan. Efter det att räven ätit upp maten, jag ilat och handlat nytt som sedan lagats. Det dukades och fejades, till och med så att jag hann ut på en springrunda under dagen, I vanliga fall så brukar jag alltid stå med andan i halsen och inte riktigt färdig när gästerna väl kommer. Vet inte hur det blivit så men jag brukar alltid laga något som jag aldrig gjort förut och därför inte veta tidsmässigt hur jag skall planera det. Igår så gjorde jag chili con carne  med hembakt bröd till och det var relativt enkelt att planera. Så kom så vänner och släkt. Vi har ju tyvärr inte så mycket släkt kvar i livet men de flesta av dom som finns och som är nära kom och det är kul och viktigt.
 Många skor att välja mellan blev det.

Tänk att det är så himla kul och varmt i kroppen när man får samla alla ikring sig. Vi har hängt ihop i många år ( ca 20) och har följt varandra med jämna mellanrum. Jag verkligen älskar mina vänner dom ger mig så oerhört mycket själsvärme det är en ynnest med vänskap.
Igår så var det en sann fröjd att se samlingen ungdomar som satt i köket och umgicks, så mycket som har hänt sedan dom var små tulingar. Nu behöver vi inte längre skära maten, passa så att dom inte välter glasen eller bara äter godis. Vi satt i vardagsrummet och lämnade köket till det unga snygga gardet,

Det var nog första gången som dom verkligen satt och snackade med varandra. Så himla kul att se.



Emelie klarade av att blåsa ut ljusen det var inte så svårt för jag hade rationaliserat ner dom  till 2 st.
Det var en fantastisk kväll, jag njuter så av att träffa mina vänner och se dom träffas. Saknade några av dom och tankarna gick till Inge och Yvonne, tänker på er och saknar er.

Älskade underbara tös, tack för att du är den du är. Pusspåre från mamsen.

Tjillevipp.................................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0