Suck

Dexter suckar ungefär lika tungt som jag gör, vill inte klä på mig och göra något. Känns som om detta är den sista helgen på landet som är till för att göra så lite som möjligt. Hur mycket jag än älskar vår och sommar så drar dessa årstider med sig merarbete. fönster skall putsat, huset vårstädas, trädgårdslandet grävas, plantera diverse olika saker, rensa dito, grilla, plocka svamp, ut med båten. Listan kan göras lång och allt är kanonhärliga aktiviteter men varför måste dom komma under samma säsong?


Skall nu klä på mig, suck, och gå ner till havet. Solen lurar lite grann bakom tunna moln och det är läge för att gå ner och grilla korv. Faktum är att detta gör jag med glädje.

Tjillevipp.....................Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0