Gåing!

Vilken fluga det har blivit det här med styrkegåing! Jag gör det i stort sett varje dag när jag är ute på promenader med Dexter otroligt vilken fart jag sätter av i vare sig jag har stavar med mig eller ej. Kommer hem helt svettig med Dex några meter bakom mig även han helt slut. Dex och jag tog en promenad runt Djurgården idag, mental träning för honom med biltrafik båtar och diverse annat, många människor som är ute och gör gåing men vad som är lite speciellt är att det företrädesvis är kvinnor som är ute på gåing. Vad beror detta fenomen på? Personligen så tror jag att det är sett som omanligt att vara ute på gåing, vad nu omanligt är, tidningarna har lyckats/misslyckats? sälja in det som en kvinnlig aktivitet och männen törs helt enkelt inte ge sig ut på styrkegåing. Trist för dom för det är ett busenkelt sätt att köra igenom kroppen utan att svettas i gym.
Dessutom så är det ett bra sätt att rensa hjärnan, jag kan inte minnas att jag hade en enda vettig tanke under min promenad det var bara en massa rensande som försegick i min hjärna. Välbehövlig eftersom det fanns en hel del lagrat.

Jag önskar att män vore modigare, jag skulle gärna ser fler av dom ute Djurgården runt med raska steg svettpärlor droppandes från pannan och en väldigt fokuserad blick.

Tjillevipp............Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0