Vilken dag.

Igår var en dag som blev smockfull av aktiviteter det enda som saknades var Felix. Han valde att stanna hemma denna helg och jag valde att vara klok nog att låta honom ta det ansvaret men det var inte helt lätt. Vet inte riktigt varför jag litar på honom vad det gäller fester och sånt det är mer fåniga tankar om att han glömmer att äta, är vaken hela nätterna och sånt. Nu när jag läser vad jag skriver så ser jag ju hur fånigt det är, han blir väl hungrig och fixar mat likaså så blir han väl trött och går till sängs: Skärpning Erika.
Vi som åkte ner till landet hade en kanondag igår. Roger, Emil, Emelie och jag såg till att båten kom i.

När Roger gjorde ren båten i höstas tog han bort tömmningsproppen och den glömde vi att sätta i innan vi lade i båten i havet, otroligt så fort en båt fylls med vatten!! Roger fick köra hem fort som håken hämta pluggen och när den var på plats så fick han ösa båt.
Emil och Emelie roade Dexter och njöt i solen.

Dexter älskar att hämta stenar som vi kastar, han har inga problem att stoppa ner huvudet under vattnet.

Soldyrkare av rang har ärvt det av min mamma och papa oich jag tror minsann att min dottter har ärvt det av mig.


Roger har byggt en ramp för sin segelbåt så vi behövde röja vass för att han skall komma in och ut bra. Vilket lerigt slitgöra det var. Roger grävde och jag drog och slängde.


Huset vårt kallas ju mörkstugan men det är allt annat än mörkt här, detta är min återhämtningsstation. Trots att det är en hel del jobb så är det en plats i skogen med lugn och ro för själen. Jobb av en helt annan karaktär än jobbet som jag har i veckorna.


Vi alsutade dagen med att klippa gräset, jag sprang 4 km och sedan blev det drink, middag, unospel och tv. Det enda som saknades var som sagt Felix.

Tjillevipp........Erika

Kommentarer
Postat av: emelie

en superhelg! :D

mamma, tittade du på kontot och det där med SJbiljetterna? =)

Puss

2009-05-03 @ 22:10:15
URL: http://emeliewallin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0