Tanketorka.

Har fått någon sorts härdsmälta i huvudet. Massor med tankar som far fram och åter men det är på något konstigt vis svårt att få ner dom på pränt och att sortera upp dom.
Varför kan inte en stackars princessa få vara ledsen och störtförbannad i fred. Bara för att hon är född in i makt så innebär det inte att vi får obducera hennes liv.
Övergrepp av celibat gubbar, hur kan man motivera tanken att leva i celibat? Klarar inte katolska präster av att ge med hela sitt hjärta om dom är gifta så skall dom kanske inte vara katolska präster. Kärleken växer när man ger och om man har en familj så kan man ge mer inte mindre som jag läste att någon katolsk präst sa.
Varför håller påven så tyst om detta, varför fördömer han inte det som skett, fördömer i skarpa ordalag,det får mig att fundera på om det finns "eventuella lik i hans garderoben"
Rätt att dö, socialstyrelsen tog ett stort och klokt beslut när dom säger att man kan ha rätt att avsluta sitt liv om man gör det genom att få rätten att avbryta sin livsuppehållande behandling.
Murklorna har börjat sticka upp sina skrumpna kroppar och jag är som vanligt i valet och kvalet. Skall jag äta dom?
Tog idag tåget för att jag ville komma fram på ett bra sätt, sitter bra och har fått lite jobb gjort en vi är minst 70 minuter sena.........
Tjillevipp..............Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0