Kyrkogård

Klädd i snö och med mörkret som lägrat sig så är det en vacker men lite läskig plats. Jag är i Göteborg och eftersom mormor, morfar, farmor och farfar, faster morbror och morfar ligger begravda där så brukar jag försöka gå till gravarna. Jag tänder ljus, sätter blommor och samtalar en liten stund. Just idag så var det extra vackert att tända ljus som fick stå i snön i mörkret.
Eftersom jag är aningen mörkrädd så måste jag tillstå att jag var relativt på tå när jag stod vid gravarn i lite skum belysning aningen spooky.

Efter besök på gravarna så blir det ofta lite tankeresa tillbaks till barndom, jag har tyvärr inte så bra minne så jag har bara vissa vaga minnesbilder av min uppväxt min kära bror har ett mycket bättre minne än vad jag har jag är aningen avundsjuk på honomvad det gäller just den delen.

Mina föräldrar är spridda i havet så jag tycker att dom är nära mig överallt så jag pratar med dom både lite nu och då.


tjillevipp..................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0