Sakta startar kroppen.

Söndag morgon.
Det är nog veckans bästa morgon för dagen som följer är oftast utan krav. Städning och shopping brukar klaras av på lördagen.
Morgonen börjar med äggröra och bacon som frukost, det är himmelskt gott och extra gott eftersom det bara serveras en dag i veckan.
Jag tror stenhårt på att det vi inte ger oss själva tillåtelse att äta/göra för ofta blir godare/roligare/bättre när vi väl tillåter oss att göra det.
Tror att det gäller allt i stort sett.
Sitter i röda stolen i vardagsrummet och bara njuter av en stunds stillhet, skal köra maken till Arlanda för han skall till England igen. Svärfar har inte så lång tid kvar att leva och då är det extra svårt att inte bo i samma land.
Roger har inte samma behov av att vara nära familjen som jag tycker att han borde ha vilket leder till att jag tjatar en aning på att han skall åka över.
Jag tjatar utifrån mina tankar och känslor men vad är det som säger att det är rätt.
Vi har ju alla olika sätt att förhålla oss till familjer/relationer/känslor och det är väl vår unika rätt att förhålla oss
utifrån vår egen världsbild.
Hmmmm, jag kanska skall omvärdera mitt beteende men samtidigt så tror jag att jag har en förmåga att se det ur ett större perspektiv ett perspektiv dom inte är så påverkat av bra eller dåliga familjerelationer.
Tjillevipp.............Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0