Hej mamma.

Hela dagen igår gick jag och var sugen på att ringa till dig, bara för att prata en massa. Berätta saker som händer i mitt liv. Hur barnen mår hur det går för dom allt som jag funderar på vad det gäller dom hur jag och Roger har det hur himla underbart det är att vara kär och höra hemma.
Med dig gick det alltid att berätta saker trots att du gärna ville vara lite bättre än och ha lite snyggare än lite finare klänning än så gick det att prata med dig om livet. Tänk att vi pratades vid varenda dag nästan och nu har vi inte pratats vid på över 10 år ja det är klart att jag "pratar" med dig både lite nu och då men det är ju inte riktigt samma sak som att få göra det på riktigt. Jag hade så gärna velat presentera dig för Roger låta dig vara delaktig i våra liv. Du hade säkerligen tyckt både det ena och det andra men jag tror att du hade tyckt om honom och det han och jag har ihop. Pappa och Rogers pappa hade funnit varandra direkt och du och Rogers mamma hade omedelbart "tävlat".
Sitter just nu på uteplatsen och tittar ut över sjön, du hade älskat att sitta här pappa hade formligen rotat sig här, tänk så fina tavlor han kunde ha gjort här.
Tomas och Kristina är på Gotland med barnen, Emil är hemma och jobbar. Jag skall ner till Gotland på fredag, Emelie och Felix följer med för precis som jag så älskar dom Gutebo och hela Gotland. Alltid speciellt att komma dit och landa i barndom med allt vad det innebär. Roger stannar hemma, han har inte riktigt samma glöd för Gotland och det kan jag ju förstå, för honom är Mörkstugan vad Gotland är för oss.
Lisbeth har ni väl träffat på har jag en känsla av, Susanne saknar henne nog på samma sätt som jag saknar dig, ett tomrum som finns men som inte gör hål på en bara liksom finns där.  Drömde föresten om din begravning härom natten en besynnerlig dröm. Jag var sen till den och hade inte rätt kläder på mig utan var tvungen att byta med kläder i en kasse, Tomas var sen och barnkören höll fortfarande på att repetera. Skum dröm.
Tjillevipp på er .................Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0