Naturen drunknar.

Helt otroligt hur mycket vatten det forsar fram i naturen. För det första så är det så skönt att kunna kliva rakt ut i skogen igen, visst finns det lite för djup snö på sina ställen men det får man ta, det går ju att tömma stövlarna.
Vår damm på landet svämmar över alla breddar och vi försöker avleda vatten med slangar ner i diket, problemet är att salamander ödlor fastnar i slangen och det är ju inte bra. Har nu satt en av de beteslådor som vi har i kräftburarna framför så att ingen salamander skall komma till skada.
Sitter nu i gröna stolen med Lily i mitt knä. Detta är enda stället som hon får sitta i knäet och hon  har stenkoll, så fort jag sätter mig kommer hon. Dexter ligger och sover på golvet, han snarkar, och Roger sitter i stolen bredvid mig och läser.
Underbar start på söndagen.
Tjilevipp..............Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0