Städa.

Sitter i "Mörkstugan", huset på landet, söndag morgon ägg och bacon har avnjutits, kaffet är uppdrucket och den gröna stolen är så skön att sitta i.
Kan bli sittande på tok för länge men idag så skall jag försöka vara duktig och ta mig i kragen. Skall städa och fix så att huset är redo för oss nästa gång vi kommer. Förhoppningsvis så hinner vi ner till havet innan det är dags att åka hem. Havet är så annorlunda när det är fruset. Konstig känsla att sitta och titta ut över det och inte höra vågornas ljud, allt är bara tyst. Dom stora fartygen som går i isrännan hörs inte heller.
Som alltid så är det en fröjd och vila för själen att sitta vid havet.
Det är en överhängande "fara" för vår nu och det är en underbar känsla. Men snön måste bort på vissa ställen annars kommer ju tyngden eller smältvattnet orsaka problem så ja skottade vår altan ren. Det var superbra träning för hela kroppen, jättejobbigt. Djup snö och is som rasat från taket, men gissa om jag var nöjd när det var klart. Så här såg det ut på slutet, bara resten kvar!
Tjillevipp..............Erika

Kommentarer
Postat av: Yatzy

Märkligt!



När jag läser dina inlägg kan jag verkligen höra hur du talar. Det är ovanligt att det talade och skrivna ordet verkligen går hand i hand. Författare och poeter vinnlägger sig som regel om att det skrivna ordet skall bli så perfekt som möjligt och därför ändras texten så många gånger att den förlorar sin mänskliga prägel.

Du är så rätt och slätt Erika i din text. Det gillar jag!



<3

2010-03-16 @ 10:35:08
Postat av: Erika

Tack! Kan inte utrycka mig på något annat sätt, lite fel här och där en spegelbild av mig!

2010-03-26 @ 18:27:17
URL: http://livsval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0