Våren stannade upp

Jag tror att den gjorde det bara för att jag/vi skall hinna med. Det är ju sådär vackert just nu så att det inte går att med ord beskriva. Kanske jag som inbillar mig men människor jag möter ser lite gladare/öppnare ut det är som om vi människor vågar släppa in varandra igen.
Solen och värmen kommer åter och gör den inte det så har vi i alla fall sommar så det är bara att gilla läget.
Nu är nog hög tid att ta itu med alla "surdegar" som vi tenderar att gå och dra på, varför inte göra slag i saken och släppa ut oss själva från våra mentala fängelser.
Den enda som lider är ju du själv och det är bara du själv som kan ändra på saker och ting. Så börja varje morgon med att ligga någon minut extra i sängen innan du går upp och berätta för dig att det blir en bra dag idag, le och sträck på dig innan du masar dig ur sängen, om inte du bestämmer att det skall bli en bra dag hur skall det då gå vägen? Tankens kraft är stor  och det finns något att lära sig i allt som händer.
Tjillevipp............Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0